ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΕ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ & ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΣΤΟΧΩΝ ΤΟΥ Α.Π.

..................... ............................5. ΕΡΕΥΝΩ ΤΟ ΦΥΣΙΚΟ ΚΟΣΜΟ
Με αφορμή τα παραδοσιακά μουσικά όργανα ασχολήθηκαν οι τάξεις με την παραγωγή και διάδοση του ήχου, τα χαρακτηριστικά του και τα ηχεία και αντηχεία. Γνώρισαν τις διαφορές των διάφορων μουσικών οργάνων ανάλογα με το αν είναι έγχορδα, κρουστά ή πνευστά.

1. Να κατατάξετε τα μουσικά όργανα των Ποντίων και των κατοίκων της Μ. Ασίας στις κατηγορίες που γνωρίσαμε στο μάθημα της Φυσικής : ΚΡΟΥΣΤΑ, ΕΓΧΟΡΔΑ, ΠΝΕΥΣΤΑ

2. Οι κάτοικοι του Πόντου και της Μ. Ασίας σε κάθε ευκαιρία ( γάμοι, βαπτίσεις, τοπικές γιορτές, ονομαστικές γιορτές κ. ά. ) διασκέδαζαν και χόρευαν τους τοπικούς χορούς τους με τη συνοδεία μουσικής. Παρατήρησε ( στο φυλλάδιο του προγράμματος) τα μουσικά όργανα και προσπάθησε να μαντέψεις ποια απ' αυτά χρησιμοποιούσαν σε ανοιχτούς χώρους ( π.χ. σε μια πλατεία, στην αυλή του σπιτιού) και ποια χρησιμοποιούσαν σε κλειστούς χώρους ( π.χ. στο σπίτι, σ' ένα κατάστημα). Δικαιολόγησε την άποψή σου.

6.ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ
Τα παιδιά γνώρισαν τις θρησκείες και τους τόπους λατρείας των χωρών από τις οποίες οι πρόσφυγες προέρχονται. Μια ομάδα έφερε υλικό από σπουδαίους ναούς της Μ. Ασίας και του Πόντου (φωτογραφίες, ιστορίες, εικόνες) και από τους θρησκευτικούς ηγέτες των Ελλήνων των περιοχών αυτών.
7. ΜΟΥΣΙΚΗ - ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ
Οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με μουσικά ακούσματα και με τους χορούς του προσφυγικού Ελληνισμού, που συνεχίζουν να ακούγονται και να χορεύονται ακόμα και σήμερα. Με τον τρόπο αυτό βίωσαν καλύτερα τη σημασία και τη συνέχεια της Ελληνικής Παράδοσης. Γνώρισαν τους παραδοσιακούς χορούς καθώς και την ιστορία και σημασία του κάθε χορού. Κάποιοι μαθητές χόρεψαν μερικούς παραδοσιακούς χορούς του Πόντου που τους γνώριζαν είτε γιατί συμμετέχουν σε αντίστοιχους συλλόγους , είτε γιατί τους είχαν μάθει από τους γονείς τους. Στη μουσική με τη βοήθεια και συνεργασία της μουσικού του σχολείου μας, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τα παραδοσιακά μουσικά όργανα και συνέλεξαν μουσικά ακούσματα της εποχής και της περιοχής εκείνης. Αναζήτησαν τα τραγούδια αυτά στη σημερινή εποχή, έτσι όπως αυτά ακούγονται σε γάμους, πανηγύρια και χαρούμενες ή λυπητερές εκδηλώσεις της καθημερινής λαϊκής κοινωνικής ζωής.
8. ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ
Στα καλλιτεχνικά οι μαθητές σχεδίασαν χάρτες της περιοχής της Μ. Ασίας, τις διαδρομές που ακολούθησαν οι πρόσφυγες για να έρθουν στην Ελλάδα και τα μέρη που εγκαταστάθηκαν. Με το φωτογραφικό υλικό κυρίως που συγκέντρωσαν από τις πόλεις της Μ. Ασίας που άνθισαν, πνευματικά, οικονομικά και, ενδεικτικά, τα κτίρια της, την Ευαγγελική Σχολή, το Γυμνάσιο Τραπεζούντας, οι μαθητές ετοίμασαν μία έκθεση φωτογραφίας στο χώρο του σχολείου.

επιστροφή στα περιεχόμενα αρχική σελίδα 1η σελίδα 2η σελίδα 3η σελίδα 4η σελίδα 5η σελίδα
6η σελίδα 7η σελίδα 8η σελίδα 9η σελίδα 10η σελίδα 11η σελίδα 12η σελίδα
13η σελίδα 14η σελίδα 15η σελίδα 16η σελίδα 17η σελίδα 18η σελίδα 19η σελίδα
20η σελίδα 21η σελίδα 22η σελίδα 23 σελίδα 24η σελίδα 25η σελίδα 26η σελίδα