ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ |
ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
|
.. 1η ΦΑΣΗ - ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ
|
Η αφορμή για το ξεκίνημα του προγράμματος δόθηκε από τα αντίστοιχα μαθήματα της Ιστορίας και της Ν. Γλώσσας και από τις συζητήσεις των μαθητών που επακολούθησαν σχετικά με την προέλευση του ονόματος του δήμου μας,σχετικά με τους τόπους καταγωγής τους καθώς και από τη διαπίστωση ότι πολλοί μαθητές προέρχονται από οικογένειες με καταγωγή από διάφορες περιοχές της Μ. Ασίας και του Εύξεινου Πόντου. Σαν πυρήνα του προγράμματος θεωρήσαμε το μάθημα της Ιστορίας και ειδικά τις ενότητες που αναφέρονται στη Μικρασιατική περιπέτεια (1919-1925): ΟΕΔΒ, Ιστορία ΣΤ΄ τάξης, "Στα Νεώτερα Χρόνια", κεφάλαια 34, 40, 41, 42, σελίδες 181, 213- 229, και το μάθημα της Ν. Γλώσσας: ΟΕΔΒ, Ν. Γλώσσα ΣΤ΄ τάξης, Τεύχος 4ο ,σελίδες 10-11,18 -20, 23- 25. Το θέμα ανταποκρίθηκε στους προβληματισμούς και στα ενδιαφέροντα των μαθητών και ο βαθμός της συμμετοχής τους μας έδωσε τη δυνατότητα να καταλήξουμε σε μια μορφή δράσης της επόμενης φάσης. |
2η
ΦΑΣΗ - ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
|
Το κάθε
παιδί μέσα από τις εμπειρίες και τα βιώματά του ανέφερε με ποιο τομέα
της ενότητας που θα εξετάζαμε ήθελε να ασχοληθεί:
|
Κάποια άλλα παιδιά ασχολήθηκαν με τη σύνθεση του
πληθυσμού της συνοικίας τους και την καταγραφή των συλλόγων που υπάρχουν
στην περιοχή τους. |
3η
ΦΑΣΗ - ΔΙΕΞΑΓΩΓΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
|
...........................................
α. ΣΥΛΛΟΓΗ ΥΛΙΚΟΥ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ |
............................................
β. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΚΑΙ ΥΛΙΚΟΥ Οι μαθητές αφού συνέλεξαν και συγκέντρωσαν το υλικό τους, προέβησαν σε ταξινόμηση του, κατηγοριοποίηση και επιλογή του χρήσιμου υλικού για την επίτευξη του σκοπού τους. Ό,τι δεν τους χρειάζονταν το έδωσαν στις άλλες ομάδες. |
γ.
ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
|
Στη
φάση αυτή εφαρμόστηκε στην πράξη το πρόγραμμα που είχε καταστρωθεί από
κάθε ομάδα. 1. Μία ομάδα φρόντισε για τη συλλογή υλικού που αναφέρεται
στην άνθιση του Ελληνισμού στη Μ. Ασία, πνευματική, κοινωνική και οικονομική
και την κατάσταση που επικρατούσε αντίστοιχα εκείνη την εποχή στην Ελλάδα.
|
4. Μι
άλλη ομάδα κατέγραψε συνταγές μαγειρικής και συνήθειες διατροφής. |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |